دیجیتال ویترین اشتراک VIP
آنلاین 446 لایک
حسن اساسی

درونگرا وبه مسائل مذهبی واشعار عرفای فارسی علاقه زیادی دارم [درباره من]

اطلاعات

سایر اطلاعات
حسن اساسی
مرد - متاهل
1336-04-15
وزن: 70 - قد: 160
تهران - تهران
اسلام
مشاور تحصیلی
nokia
پژو405
ادبیات عرب وعرفان وزبان فارسی وروانشناسی ومسائل روز جامعه
عضو ارشد
186050 امتیاز

دنبال کنندگان

769 نفر

طرفداران

446 نفر

بازديدکنندگان پروفايل

توضیحات
vip

مدال های کاربر

کاربر ايما عضو رسمي کاردان عضو فعال حرفه اي عضو ويژه کاربر ارزشمند عضو برتر کاربر طلايي عضو ارشد

کد QR شخصی

حرف دل حسن اساسی:
_
پیامبر حضرت محمد (ص)می فرماید : به امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند : مهر تو در قلب مؤمنی نمی نشیند جز آن که هر گاه یک گامش بر صراط لغزد ، گام دیگرش استوار شود ، تا این که خداوند عزّوجلّ او را به محبت تو ، در بهشت درآورد . بحارالأنوار جلد 27 صفحه 77




پیامبر حضرت محمد (ص)می فرماید : «النظرة سهمٌ من سهام إبليسَ مسمومة من تركها من خوف اللهِ جلَّ وعزَّ أثابه الله إيماناً يجد حلاوته في قلبه» يعني نگاه به نامحرم تيري از تيرهاي زهرآگين شيطان است، هر کس به پاس حرمت الهی آن را ترک کند ، خدا ایمانی به او می دهد که شیرینی آن را در دل احساس می نماید بحارالأنوار جلد 104 صفحه 38


پیامبر حضرت محمد (ص)می فرماید : در كارهاى خود از نهاندارى مدد گيريد ؛ چه ، بر هر صاحب نعمتى حسد مى ‏برند بحارالأنوار جلد 74 صفحه 151


پیامبر حضرت محمد (ص)می فرماید : بر امت خویش ، بیش از همه چیز از شکم پرستی ، پرخوابی ، بیکارگی و ضعف در ایمان بیمناکم نهج الفصاحة صفحه 109
مولوی » دیوان شمس » غزلیات


ای شاه جسم و جان ما خندان کن دندان ما

سرمه کش چشمان ما ای چشم جان را توتیا

ای مه ز اجلالت خجل عشقت ز خون ما بحل

چون دیدمت می‌گفت دل جاء القضا جاء القضا

ما گوی سرگردان تو اندر خم چوگان تو

گه خوانیش سوی طرب گه رانیش سوی بلا

گه جانب خوابش کشی گه سوی اسبابش کشی

گه جانب شهر بقا گه جانب دشت فنا

گه شکر آن مولی کند گه آه واویلی کند

گه خدمت لیلی کند گه مست و مجنون خدا

جان را تو پیدا کرده‌ای مجنون و شیدا کرده‌ای

گه عاشق کنج خلا گه عاشق رو و ریا

گه قصد تاج زر کند گه خاک‌ها بر سر کند

گه خویش را قیصر کند گه دلق پوشد چون گدا

طرفه درخت آمد کز او گه سیب روید گه کدو

گه زهر روید گه شکر گه درد روید گه دوا

جویی عجایب کاندرون گه آب رانی گاه خون

گه باده‌های لعل گون گه شیر و گه شهد شفا

گه علم بر دل برتند گه دانش از دل برکند

گه فضل‌ها حاصل کند گه جمله را روبد بلا
حکمت 251
تلخى‏هاى و شیرینى‏هاى دنیا و آخرت
(اخلاقى، اعتقادى) و درود خدا بر او، فرمود: تلخکامى دنیا، شیرینى آخرت، و شیرینى دنیاى حرام، تلخى آخرت است.

حکمت 252
فلسفه احکام الهى
(اخلاقى، اجتماعى، اعتقادى)
و درود خدا بر او، فرمود: خدا «ایمان» را براى پاکسازى دل از شرک، و «نماز» را براى پاک بودن از کبر و خودپسندى، و «زکات» را عامل فزونى روزى، و «روزه» را براى آزمودن اخلاص بندگان، و «حج» را براى نزدیکى و همبستگى مسلمانان، و «جهاد» را براى عزّت اسلام، و «امر به معروف» را براى اصلاح توده‏هاى ناآگاه، و «نهى از منکر» را براى بازداشتن بى‏خردان از زشتى‏ها، «صله رحم» را براى فراوانى خویشاوندان، و «قصاص» را براى پاسدارى از خون‏ها، و اجراى «حدود» را براى بزرگداشت محرّمات الهى، و ترک «مى‏گسارى» را براى سلامت عقل، و دورى از «دزدى» را براى تحقّق عفّت، و ترک «زنا» را براى سلامت نسل آدمى، و ترک «لواط» را براى فزونى فرزندان، و «گواهى دادن» را براى به دست آوردن حقوق انکار شده، و ترک «دروغ» را براى حرمت نگهداشتن راستى، و «سلام» کردن را براى امنیت از ترس‏ها، و «امامت» را براى سازمان یافتن امو

گشایش دربهای بهشت
پیامبر (ص ) :من اسبغ وضوءه و احسن صلاته ، و ادی زکاة ماله و کف غضبه و سجن لسانه ، و استغفر لذنبه ، و ادی النصیحة لاهل بیت نبیه فقد استکمل حقایق الایمان و ابواب الجنة مفتحة له
کسی که وضوی خود را شاداب وکامل به جای آورد، و نماز خویش را نیکوبخواند، زکات مالش را بپردازد، و خشم خود را فرو نشاند و زبانش را ازگناهان مربوطبه زبان ببندد، و برای گناه خودبا توبه طلب آمرزش کند، و نسبت به اهل بیت پیامبر خویش خیرخواه باشد، البته تمام حقایق ایمان در او کامل شده و درهای بهشت به روی او باز است .
( ثواب الاعمال ، ص 64 )

بستر همانند مسجد
امام صادق (ع ) :من تطهر ثم اوی الی فراشه بات وفراشه کمسجده
هر کس وضو بگیرد، سپس در رختخواب خود برود و بخوابد، بستر اومانندمسجد او خواهد بود.
( وسائل الشیعه ، ج 1، ص .265 ثواب الاعمال ، ص 48 )
گلبرگ را ز سنبل مشکین نقاب کن

یعنی که رخ بپوش و جهانی خراب کن

بفشان عرق ز چهره و اطراف باغ را

چون شیشه‌های دیده ما پرگلاب کن

ایام گل چو عمر به رفتن شتاب کرد

ساقی به دور باده گلگون شتاب کن

بگشا به شیوه نرگس پرخواب مست را

و از رشک چشم نرگس رعنا به خواب کن

بوی بنفشه بشنو و زلف نگار گیر

بنگر به رنگ لاله و عزم شراب کن

زان جا که رسم و عادت عاشق‌کشی توست

با دشمنان قدح کش و با ما عتاب کن

همچون حباب دیده به روی قدح گشای

وین خانه را قیاس اساس از حباب کن

حافظ وصال می‌طلبد از ره دعا

یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن
سوره ۷۸: النبأ

بسم الله الرحمن الرحیم


إِنَّا أَنْذَرْنَاكُمْ عَذَابًا قَرِيبًا يَوْمَ يَنْظُرُ الْمَرْءُ مَا قَدَّمَتْ يَدَاهُ وَيَقُولُ الْكَافِرُ يَا لَيْتَنِي كُنْتُ تُرَابًا ﴿۴۰﴾

ما شما را از عذابی نزدیک هشدار دادیم، روزی که آدم آنچه را [از خیر و شر] پیش فرستاده است بنگرد و کافر گوید: ای کاش من خاک بودم [و موجودی مکلّف آفریده نمی شدم تا چنین روز سختی را ببینم!] (۴۰)
عن علي بن الحسين عليه السلام قال: «كان آخر ما أوصي به الخضر موسي بن عمران عليه السلام أن قال له لا تعيرن أحدا بذنب» (1) امام چهارم عليه السلام فرمود: آخرين وصيتي كه حضرت خضر به موسي عليه السلام كرد اين بود كه به او گفت: هيچگاه كسي را به خاطر گناهش ملامت نكن.
در حديث ديگري كه از امام باقر عليه السلام درباره ي وصيت حضرت خضر به موسي عليهماالسلام نقل شده آمده است: «لا تعيرن أحدا بخطيئته...» (2) هيچ كس را به خاطر خطايش سرزنش نكن... .
امام صادق عليه السلام در حديثي فرمود: «اذا وقع بينك و بين أخيك هنه فلا تعيره بذنب» (3) هرگاه ميان تو و برادر مسلمانت كدورتي پيش آمد او را به خاطر گناهش ملامت نكن.
رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم مطابق حديثي فرمود: «اذا زنت خادم أحدكم فليجلدها الحد و لا يعيرها» (4) اگر زني كه خدمتكار شما است زنا كرد بايد او را به وسيله ي حاكم شرع حد بزنيد [و كيفر قانوني را درباره ي او اجرا كنيد]، ولي او را سرزنش و ملامت نكنيد.
بخصوص اگراين ملامت مكرر و در انظار عموم و ملأ عام باشد، طرف را به انتقام جويي و عكس العمل وامي دارد و حتي ممكن است به گناهان بزرگ تري دست بز
صفحات: 3 4 5 6 7 آخرین صفحه
جامعه مجازي ايـــما يک سايت کاربر محور است.
مديريت سايت مسئوليتي در قبال مطالب ارسالي کاربران ندارد.
آیپی (IP) شما: 54.90.185.120